Te is kipróbáltad már ezt a szolgáltatást? Ma a te napod van: a pénzed visszajár!
A hangzatos akcióiról és a nagy szupermárkák termékeinek árusításáról ismert webáruház most mélyen a zsebébe nyúlhat. A GVH eljárásának eredményeként több százezer magyar vásárlónak fizet több, mint 500 millió forint kompenzációt az About You üzemeltetője, plusz 505 millió forint bírságot a központi költségvetésbe is átutal. Somogyiak is pénzt kaphatnak vissza.
- Megtévesztő módon akciózott és pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra az About You - irta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A népszerű online divatáru portál üzemeltetője elismerte a jogsértéseket és vállalta, hogy 1750 forint kompenzációt nyújt több százezer magyar fogyasztónak, akik 2022. december 31. és 2024. december 31. között vásároltak a weboldalon vagy az applikációban.
A német vállalatot érintő ügyben összesen több mint 500 millió forintra rúgó visszatérítést becsültek, ráadásul a cég nem úszta meg a bírságot sem, hiszen a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 505 millió forint megfizetésére kötelezte a magyar államkincstár javára. A nemzeti versenyhatóság figyelmezteti a vásárlókat, hogy a karácsonyi akciók időszakában érdemes alaposan mérlegelniük döntéseiket, miközben éberen figyelemmel kísérik a kereskedők tevékenységét.
Két évvel ezelőtt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) három hazai online ruházati és cipőkereskedelmi áruház, a CCC, az Answear és az About You ellen indított eljárást. A hatóság gyanúja szerint e cégek vásárlókat megtévesztő módon hirdették akciós áraikat. Az eljárás során a CCC és az Answear esetében kötelezettségvállalás került elfogadásra, aminek értelmében mindkét vállalat ígéretet tett arra, hogy javít a termékek árfeltüntetési gyakorlatán, és a jövőben átláthatóbb módon fogja lebonyolítani akcióit.
Az About You ár- és kedvezményfeltüntetési gyakorlatának átvilágítása során a nemzeti versenyhatóság felfedte, hogy a hamburgi központú német cég több szempontból is megtévesztő kereskedelmi praktikákat alkalmazott. Az eljárás során kiderült, hogy a vásárlók nem kaptak hiteles információt az elérhető kedvezményekről és azok tényleges mértékéről. Továbbá, arra is fény derült, hogy a vállalat pszichológiai nyomást gyakorolt a fogyasztókra, ami torzította a vásárlási döntéseiket.
A kampányok időtartamát egy különleges visszaszámláló óra segítségével hangsúlyozták, amely másodpercenként folyamatosan csökkentette az időt, így folyamatosan emlékeztetve a fogyasztókat a sürgősségre. Ezen kívül a termékek korlátozott elérhetőségére figyelmeztető üzeneteket is megjelenítettek a vásárlási folyamat minden szakaszában, hogy a vásárlók tudatában legyenek a lehetőségek véges voltának.
Az About You platformot üzemeltető vállalat kezdetben ellenállt a vádaknak, azonban a folyamat előrehaladtával végül elismerte a jogi szabálytalanságokat, és együttműködött a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) munkatársaival. A bírság csökkentése érdekében a cég egy átfogó fogyasztóvédelmi megfelelőségi program kidolgozásába kezdett, amely keretében konkrét kötelezettségeket vállalt a sürgető üzenetek átalakítására is. Továbbá, a vállalat elkötelezte magát amellett, hogy minden olyan magyar vásárlónak, aki 2022. december 31. és 2024. december 31. között vásárolt a weboldalán vagy az applikáción keresztül, 1750 forint kártérítést fog folyósítani.





