Leclerc: Ez volt az idei évem legkiemelkedőbb versenye, de a hatodik helyezés mégis csalódást keltett bennem | M4 Sport
Gyenge esős teljesítmény, egyenesbeli lassúság, stratégiai problémák, amik hátráltattak egy 200%-ot nyújtó versenyzőt. Charles Leclerc John Elkann kritikája után nem győzte sorolni a Ferrari hiányosságait...
A Las Vegas-i Nagydíjon Charles Leclerc a 9. rajtkockából indult, és a rosszul sikerült esős időmérő edzés ellenére sikerült a 6. helyig felküzdenie magát. Miután a két McLaren-pilóta kizárását követően a 4. pozícióra lépett előre, az eredmény nem tűnik annyira rossznak, különösen figyelembe véve, hogy a monacói versenyén is jól teljesített. Mégis, a verseny végén Leclerc csalódottan hagyta el a Ferrari kokpitját.
Brazília után John Elkann Ferrari-elnök a versenyzőiket vette elő, jelezve: a csapat jól dolgozik, az autójuk fejlődik, Lewis Hamilton és Charles Leclerc viszont túl sokat beszél, és nem foglalkozik eleget a versenyzéssel. Ezek tükrében nehéz nem az elnöki kritikára gondolni Leclerc Las Vegas-i Nagydíjat követő értékelésének hallatán.
A ferrarist hiába igyekeztek megbizonyítani arról, hogy ezen az estén sikerült kiemelkedő teljesítményt nyújtania.
- fogalmazott meg Leclerc.
Ezzel világosan kifejezte, hogy a gyenge teljesítményért nem ő tehető felelőssé. A monacói pilóta részletesen elemezte a felmerült problémákat. Kiemelte, hogy az autójuk egyenesbeli teljesítménye jelentősen elmarad a többiekétől, ami megnehezítette a pozíciók megszerzését. "Az egyenesekben hiányzik a tempó, amikor másokkal összehasonlítom. A DRS aktiválási pontja túl későn érkezik, és az első szakaszban sok időt vesztek. A féktávon viszont tudom, hogy előnyre tehetek szert. Meglepetten tapasztaltam, hogy egyes versenytársaink hogyan fékeztek a tizenegyes kanyarban. Amikor Oscar DRS-távolságba került Kimi mögött, már nagyon nehéz dolgom akadt" - utalt a hajrára, amikor hiába próbálta utolérni Oscar Piastrit és Andrea Kimi Antonellit.
Hozzátette:
Leclerc második problémaként a stratégiát emelte ki. Nem tudta megérteni, hogyan történhetett, hogy miután az első etapon megelőzte Oscar Piastrit, a mclarenes mégis elé kerüljön a kerékcserék során. Az ausztrál három körrel korábban állt ki, mint ő. "A stratégiával kapcsolatosan az autóban ülve úgy éreztem, valami nem stimmelt. Oscar elénk vágott, és volt még néhány autó, amelyek hátrébb voltak, de ők is megelőztek, például Antonelli is. Nagy kár, mert úgy éreztem, egy fantasztikus lehetőség szaladt el a kezünk közül, hiszen a tempónk megvolt. A második etapon Oscar DRS-t kapott Kimi ellen, én pedig már eleve nagy leszorítóerővel mentem, így az első etapban szinte lehetetlen volt előzni. A második etapban pedig Oscart már nem tudtam megelőzni, túl gyors volt ehhez. Nagy kár ezért a második etapért. Az elsőt élveztem, szórakoztató volt, de a végső eredmény rendkívül frusztráló."
Leclerc végül arra a következtetésre jutott, hogy a verseny során a sebességbeli nehézségek és a taktikai döntések ellenére elsősorban azzal a hátránnyal kellett szembenéznie, hogy a 9. helyről indult. Ezt a helyzetet pedig a Ferrari hagyományos esős eredményeivel magyarázza. "Csalódott vagyok. Nem a hatodik hely volt a célom, különösen az erős csütörtök után. Az esős péntek rendkívül megterhelő volt, szombaton viszont a tempónk ígéretesnek bizonyult, csakhogy túlságosan kedvezőtlen rajthelyről kellett kezdenünk."
- vonta le a következtetést.
A Ferrari versenyzője ezzel kórképet rajzolt csapata helyzetéről, és egyértelművé tette: az alapvető problémát aligha a versenyzők nyilatkozatai és teljesítménye jelenti Maranellóban...


