Több száz ember élhet a panasztétel jogával az elveszett vagy kirablott csomagok kapcsán.
Akár nyolcszáz károsultja is lehet az idei karácsonyi időszakban az egyik csomagküldő cégnek, a Packetának, rengetegen számoltak be ugyanis arról, hogy nem kapták meg csomagjaikat, vagy épp megkapták, de fel volt bontva a csomag, vagy más árucikk volt benne - hangzott el az RTL Híradójában.
Az egyik megszólaló, aki a károsultak közé tartozik, mesélte, hogy kisfiának rendelt egy szép sakkészletet, de a csomagban egy rendszámtábla érkezett. A Facebookon létrehozott csoportban rátalált arra a személyre, akinél a sakkészlet volt, de kiderült, hogy ő sem a rendszámot rendelte. Egy webáruház tulajdonosa pedig arról számolt be, hogy a karácsonyi időszakban a csomagküldés komoly szorongást okoz neki, hiszen már ő is tapasztalt olyan esetet, amikor nagy értékű csomagja nyomtalanul eltűnt.
A csatorna kapcsolatba lépett a Packetával, akik kifejtették, hogy nem tapasztaltak változást a beérkező reklamációk és panaszok mennyiségében. A témában megszólalt egy fogyasztóvédelmi szakértő is, aki hangsúlyozta, hogy ilyen helyzetekben a vásárlóknak azzal a céggel érdemes kommunikálniuk, akivel a szerződésüket megkötötték. Gyakran ez nem a szállítással megbízott vállalat, hanem a webáruház. Ha a felek nem tudnak megegyezni, a fogyasztók békéltető testülethez is fordulhatnak a panaszukkal.