Te mennyire érzed magad képesnek arra, hogy kifejezd az érzéseidet és gondolataidat? Egy szakértő most megosztja velünk a véleményét arról, hogy a hatékony kommunikáció hogyan járulhat hozzá a boldogságunkhoz.


Siker és Boldogság - a kommunikáció 12 titka címmel tartott előadást Aczél Petra. A kommunikáció kutató ma délelőtt a Somogyi Kereskedelmi és Ipari Kamara (SKIK) székházában várta a vállalkozókat.

A boldogság és a siker titka gyakran a hatékony kommunikációban rejlik – ezt a gondolatot járta körül a mai előadás a SKIK Székházban.

A somogyi vállalkozók számára egy izgalmas előadás zajlott a kommunikáció művészetéről.

A kommunikáció jelentősége napjainkban gyakran alulértékelt. Sokan hajlamosak azt gondolni, hogy ez csupán egyfajta „büfé szak”, amelyhez nem szükséges mélyreható tudás, mintha ez a készség velünk született volna. Pedig a valóság ennél sokkal összetettebb – emelte ki Aczél Petra, a kommunikáció tudományának szakértője.

A SKIK által meghívott vendég véleménye szerint fontos lenne, ha jobban fókuszálnánk a belső kommunikációra és a nyelvhasználatra. Különösen lényeges, hogy milyen szavakkal osztjuk meg egymással és önmagunkkal a gondolatainkat. Az előadó kiemelte, hogy hajlamosak vagyunk azt hinni, a boldogság csupán egy akaratunktól függő állapot, azonban fontos hangsúlyozni, hogy a boldogságért nem elég csupán beszélni; tettekre is szükség van, ha valóban meg akarjuk élni.

Aczél Petra megjegyezte, hogy hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy az igazán határozott és mindig véleményét kifejtő emberek jó kommunikátorok. Azonban a kutatások azt mutatják, hogy a legjobb kommunikációs készségekkel rendelkező egyének azok, akik valóban figyelnek másokra. A digitális világ egyik legnagyobb problémája, hogy kiszívja belőlünk a figyelmünket, mivel annyi információval bombáz minket, hogy elveszítjük a kíváncsiságunkat. Ez a túltelítettség megkönnyíti az információkhoz való hozzáférést, de elfojtja bennünk azt a belső késztetést, hogy további kérdéseket tegyünk fel és mélyebben érdeklődjünk a világ iránt – tette hozzá az előadó.

A vállalkozók megtudhatták a programon egyebek mellett azt is, mi a legfontosabb számukra: az, hogy legyen egy eredeti, sajátos üzenetük, és ne akarjanak hasonlítani mindig arra, amilyen általában egy vállalkozás. Az egyik legnagyobb kihívás ma a munkaerőpiacon, hogy egyre kevesebb a hiteles vállalkozás. Ezért az előadó azt tanácsolta, hogy ne vágjanak bele a cégek mindenáron olyan újításokba, mint a TikTok csatorna üzemeltetése, előbb mérlegeljék azt, van-e kapacitásuk napi két tartalmat feltölteni a népszerű videómegosztóra.

Aczél Petra 12 különböző, való életből merített történetet osztott meg előadásában, hogy bemutassa, miként csúszhatnak félre az emberek a kommunikáció során.

Related posts