Norrisék Szingapúrban nem csaptak össze, és a McLaren sikeresen megőrizte világbajnoki címét.


A pénteki szabadedzések után, ahol a kétszeres világbajnok Fernando Alonso (1:31.116) és a világbajnoki éllovas Oscar Piastri (1:30.714) is kiemelkedő teljesítményt nyújtott, a szombati gyakorlás során a legutóbbi négy év győztes pilótája, Max Verstappen (1:30.148) futotta a legjobb kört. Ez a fantasztikus eredmény lehetőséget adott számára, hogy optimális hangulatban várja a kvalifikációt.

Ehhez képest a korábban itt leírt Mercedes az időmérőre feltámadt, és George Russell pár perc alatt kétszer is körrekordot (1:29.158 az új csúcs) döntött - az első alkalomnál még a falat is "lekoccolta" közben!

A Mercedes brit versenyzője mellől Verstappen várta az első sorban a rajtjelzést, míg az éllovas Piastri a harmadik pozíciót foglalta el. A vb-rivális csapattársa, Lando Norris pedig Kimi Antonelli mögött, az ötödik helyről vágott neki a versenynek.

Miután 26 évet várt a csapat a kilencedik győzelemre, most ismét gyorsan érkezett az újabb siker, amelynek következtében a Williamset a ranglista harmadik helyére száműzték (9). Ezzel a wokingiak egyedüli másodikként léptek elő a Ferrari (16) mögé.

A futam felvezetése előtt az autók ügyesen csúszkáltak a nedves, átmeneti keverékeken, ahogy a víz szépen megcsillant a gumijuk alatt. Ám ahogy elérkezett a felvezetőkör, már minden versenyző a száraz pályára tervezett gumikon várakozott a rajtvonalnál.

Russell remekül kapta el az indítás pillanatát, Verstappennek nem volt esélye előzni, Norris viszont kettőt is ugrott, előbb Antonellit, majd nagyon agresszívan Piastrit is le tudta vadászni, utóbbit még Leclerc is üldözte ezekben a pillanatokban.

Norris első szárnya megsérült az előzés során, de ez sem állíthatta meg őt, hiszen folyamatosan tapadt Verstappen nyomában, aki másfél másodperces hátrányban volt Russellhez képest.

Az éllovas ausztrál pilóta kétségbe vonta csapattársa előzésének tisztaságát, és a versenybírák is alaposan megvizsgálták a brit manőverét, amely során Norris mind az első, mind a hátsó kerekével belecsúszott Piastri autójába. Végül azonban minden a helyén maradt, miközben Russell sikeresen növelte előnyét 2,5 másodpercre a lágy gumikon haladó Verstappennel szemben, aki folyamatosan a visszapillantó tükörbe kényszerült nézni, hogy figyelemmel kísérje a mögötte zajló eseményeket.

Az izgalom ezzel jó időre lekerült a terítékről, Russell és Verstappen is elkezdett elhúzni az üldözőktől, egyedül Leclerc és Antonelli között volt DRS-nyitási távolság az élmezőnyben, de a Ferrari erejét a nyitott szárnnyal sem lehetett befogni a zónákban.

A 12. körre az olasz versenyző számára nem csupán előzési lehetőség nem adódott, hanem a monacói pilótától is kissé lemaradt, így Hamilton már lőtávolságba került. Eközben Hadjar Alonsóval küzdött egy pozícióért, de ő is hátrébb, hét másodperccel a többiek mögött. Russell ezekben a pillanatokban már 6,3 másodperces előnnyel vezetett, és Verstappen a lágy gumikon nem tudott lépést tartani a tempójával. Norris pedig szintén a nyomában loholt, mindössze 1,6-1,7 másodpercre lemaradva.

A brit versenyző újabb baklövését követően nekihajtott a betonfalnak, és ennek ellenére is sikerült fél másodpercet faragnia az idejéből. A kerékcserék közben Bortoleto elguruló kereke majdnem komoly bajt okozott.

A 17. körben a McLaren megpróbálta csapdába csalni a Red Bullt, de az osztrák csapat "nem ugrált a húzásra", így Verstappen továbbra is a pályán tartotta magát, miközben Norris egy másodpercre követte őt. Az élmezőnyben mindenki feszülten figyelte, mikor jön el a pillanat, amikor Alonso, aki már kilenc másodpercre lemaradva követte Hamiltont, visszatérhet a versenybe egy kerékcserét követően.

Norris a pályán maradt, és elnyújtott szakaszra váltva, 10,3 másodperces hátrányban követte az éllovas Russellt. Piastri a senki földjén helyezkedett el, több mint négy másodpercre társától, de Leclerc-t hat másodperccel megelőzve a harmadik helyet foglalta el.

A monacói verseny során a 22. körben 2,3 másodperc alatt hajtott végre egy pit stopot, azonban így is csak Hülkenberg mögé tudott befutni, a kilencedik helyen. Viszont nem sokáig maradt ott, hiszen gyorsan utolérte riválisát, és hamarosan a nyolcadik pozícióba lépett előre.

Norris a 24. körre másfél másodpercet ledolgozott a hátrányából, Verstappen pedig rohamtempóban zárkózott Hamiltonra, akit inkább ki is hívtak a következő lehetőségnél, 3,5 másodperce vesztegelve csak Hülkenberg mögé érkezett ő is.

A 26. körben Russell és Antonelli a Mercedes bokszába látogattak, ahol Norrist is kihívták. Ő 4,9 másodperces lemaradással tért vissza a pályára Verstappen után. A következő körben Piastri is cserélte a közepes gumikat, ám a bokszkiállása katasztrofálisan alakult: 5,2 másodpercet töltött el a pitben, ami lényegében megpecsételte a sorsát. Alonso sem úszta meg sokkal jobban, ő 9,2 másodpercet várt a bokszban, így csak a 15. helyre tudott visszatérni.

A holland versenyző hátránya a brit ellenféllel szemben viszont mostanra 3,7 másodpercre csökkent.

Az ellaposodó futam felrázásáról Antonelli gondoskodott, aki fél másodpercre feljött Leclerc mögé, és a verseny elejéhez hasonlóan üldözte a Ferrari pilótáját fél távhoz érve - valós előzési lehetőség ugyanakkor nem adódott előtte, és hamar el is halt ez a próbálkozás.

A Mercedesnek a kemény keverék annyira nem feküdt, mint a közepes, Russell előnye a 36. körben már csak 2,8 másodperc volt, de ekkor

Hat körrel később Norris hibázott egyet, amivel nyolc tizedet kapott Verstappentől, és Piastri hátránya is hat másodpercen belülire csökkent.

A 45. körben Hülkenberg kicsúszása felkavarta az állóvizet, és újra izgalmat hozott a versenybe. Russell a kék zászlók figyelmeztetése miatt kifejezte elégedetlenségét, míg Norris váratlanul újra felzárkózott Verstappenhez, csupán 1,2 másodpercre a szupergyors holland mögött.

A 47. körben csupán négy tizedmásodperc választotta el a versenyzőket (Piastri is felzárkózott 3,5 másodpercre), míg Hamilton, a megszerzett előnyét kihasználva, úgy döntött, hogy lágy gumikért pit stop-ot tart, hogy a végjátékra Antonelli nyomába eredjen.

A lekörözések következtében Piastri is kiszorult a versenyből, és hátránya ismét 6,5 másodpercre nőtt. Innentől fogva csak az volt a kérdés, hogy a dobogó második és harmadik helyén melyik pilóta végez majd. Végül Verstappen kemény harcot vívva megőrizte a pozícióját.

A verseny hajrájában Antonelli sikeresen megelőzte Leclerc-t, akire gyorsan lecsapott Hamilton is. A 56. körben a Ferrari csapata úgy döntött, hogy kicserélik a két pilótát, lehetővé téve, hogy a brit a fiatal olasz nyomában haladjon. Az ötödik helyezés azonban már elérhetetlennek bizonyult számára, mivel a fékek váratlanul felmondták a szolgálatot. A verseny végére ráadásul még Leclerc is visszaelőzte őt.

Related posts