Az utasok nem maradtak szótlanok, miután a Vonatinfó hirtelen hallgatásba burkolózott: Egyesítjük erőinket, a GYSEV biztosítja a vonatokat, míg a MÁV a késésekért felel! | szmo.hu

A jól ismert térképes applikáció szombat reggel hirtelen elérhetetlenné vált, és helyét az EMMA utazástervező lépett át. Ez a hirtelen váltás számos utas számára komoly nehézségeket okozott a tájékozódásban, amit sokan kifejeztek a kommentek között.
Ahogy már korábban beszámoltunk róla, szombat reggelre a Vonatinfó, az a népszerű térképes alkalmazás, amely lehetővé tette a felhasználók számára, hogy egyszerűen nyomon követhessék vonataik aktuális helyzetét és késéseit, elérhetetlenné vált. Nem csupán a weboldal szűnt meg, hanem a MÁV mobilalkalmazásába integrált verzió is leállt. A jövőben a rendszer az utazástervezés új platformjára, az Egységes Menetrend Magyarországon (EMMA) nevű szolgáltatásra irányítja át a felhasználókat.
Ahogy arra számítani lehetett, az utasok nem hagyták szó nélkül a történteket. Miközben a MÁV sikertörténeteket próbál posztolni az oldalán, legutóbb arról, hogy a Budapest - Székesfehérvár vonal 160 km/órás sebességgel is járható lesz, illetve felpörögnek a fedélzeti szolgáltatások a büfékocsikban, az utasok továbbra is a késések, a kiszámíthatatlanság és az információk hiánya miatt dühöngenek. Véleményüknek pedig hangot is adnak a MÁV Facebook-oldalán.
Ezt most a hazug propaganda kedvéért kellett megszüntetni... A GYSEV meg élt több, mint 100 évet és most megy a NER kisgömböcbe, de persze erről is azt kell hazudni, hogy milyen jó ez nekünk. A MÁV Facebook oldala egy nagyszerű kommunikációs és informatív felület LEHETNE, de ez a jelenlegi formájában nem több mint bárgyú propaganda" - írta egy hozzászóló.
- ezt tette hozzá egy másik utas.
"Ezeket a posztokat inkább hanyagoljátok, és fókuszáljatok a Vonatinfó helyreállítására! Utazás közben rendkívül hasznos volt, és most, hogy 'vakon' kell közlekednünk, igazán nagy szükség lenne rá" - írta egy kommentelő, utalva a cég legújabb sikereire vonatkozó bejegyzésekre.
"A Vonatinfó volt az egyik leghasznosabb funkció (volt? Remélem nem csak volt!) az egész digitális káoszban, ami a MÁV-tól származik. Először a MÁV-applikációból kellett kivenni, mert legalább haszna volt, aztán a vontatójármű adatokat is ki kellett venni, most meg el is kaszálják az egészet.
"Nem csupán az a fontos, hogy mi szolgálja az utasok kényelmét, hanem az, hogy milyen szavakkal tudjuk meggyőzni őket arról, hogy az ő érdekükben áll, amit kínálunk!" - fogalmazott egy utazás során.
A Vonatinfó megszűnésének egyetlen indoka lehetne, ha lenne nála jobb megoldás, ami modernebb, több funkciót kínál, és/vagy könnyebben kezelhető. Ezzel szemben azonban nincs semmi hozzá hasonló, a magyarázat, amivel ezt próbálják indokolni, egyszerűen nevetséges. Az alternatívaként emlegetett EMMA pedig gyakorlatilag használhatatlan. Amikor az ember úgy érzi, hogy már nem lehet lejjebb süllyedni, mindig akad valaki, aki továbbtanult politikusként bizonyítja, hogy mégis van.