Mérőpadon az új BMW M5: jelentős eltérés a gyári specifikációktól!


Végül arra a megállapításra jutottunk, hogy a legizgalmasabb M5 modell lenyűgöző 820 lóerővel és 1165 Nm nyomatékkal dicsekedhet a teljesítménymérő padon.

Mindenkinek megakadt egy pillanatra a tekintete, amikor napvilágot látott, hogy az új BMW M5 súlya átlépi a 2,5 tonnás határt. Noha ez a modell eddig a legerősebb M5-nek számít, mégis, az elődjénél kicsit lassabb teljesítményt nyújt. Míg a korábbi M5 3,3 másodperc alatt teljesítette a 0-100 km/h sprintet, az új verziónak ehhez már 3,5 másodpercre van szüksége. Ez a különbség a hétköznapi ember számára alig észlelhető, de egy ilyen exkluzív autó esetében a presztízs szempontjából nem elhanyagolható.

A hajtásláncban egy hibrid rendszer dolgozik, aminek az egyik felét egy 4,4 literes, V8-as motor adja, a másikat pedig egy, a váltóharangba szerelt villanymotor. A hibrid rendszer nyers összteljesítménye papíron 727 lóerő és ehhez tartozik kereken 1000 Nm nyomaték, erről jön még le némi hajtási veszteség. Hogy mi az igazság, azt szerette volna megtudni az IND Distribution csapata, ezért mérőpadra tették az autót.

A mérések tükrében a legjobb eredmény, amit a rendszer produkálni tudott, 696,13 lóerő volt, amelyet 5230-as fordulaton regisztráltak. Ezzel szemben a forgatónyomaték 988,78 Nm értéke 2420-nál mutatkozott meg. Ez némileg elmarad a gyári specifikációktól, azonban a méréseket végző csapat megjegyezte, hogy ezek a keréken mért adatok. Az xDrive rendszer esetében ők 15%-os hajtási veszteséggel számolnak, ami azt jelenti, hogy a hajtáslánc valójában körülbelül 820 lóerőre és lenyűgöző 1165 Nm nyomatékra is képes lehet. Az IND Distribution csapata szerint ez tovább erősíti azt a tendenciát, amelyet korábbi mérések során tapasztaltak: a BMW modellek gyári teljesítményét rendszerint alábecsülik.

Related posts