Átalakult a Škoda első elektromos járműve!


Az új évben az Enyaqot egy frissített orrkialakítás, lendületesebb formatervezés és gazdagított digitális tudás várja. Emellett a továbbfejlesztett vezetőtámogató rendszerek is hozzájárulnak a még biztonságosabb és élvezetesebb vezetési élményhez.

A Škoda Enyaq orrán már egyáltalán nem találkozhatunk a hagyományos hűtőmaszkokkal: helyette egy elegáns, fényes fekete Tech-Deck felület terül el, amely alatt a vezetőtámogató rendszerek szenzorai rejtőzködnek. Ezt a modern dizájnt vékony, függőleges vonalak világítják meg, amit a Škoda ügyesen megoldott, így a jármű megjelenése futurisztikus és stílusos.

A motorházfedél felett is észlelhetjük a megszokott dizájnelemek hiányát: az ikonikus indiánfej-logó helyett immár a márkanevet láthatjuk, egy friss és modern grafikával. A dupla lámpatestek minden esetben LED technológiával működnek, és bizonyos modellek akár 36 szegmensből álló mátrix LED világítással is rendelkeznek, amely garantálja a vakításmentes világítást.

A módosított orrész, az átrajzolt keréktárcsák, a szűkebbre vett hézagok, az első keréknél újratervezett légfüggöny és néhány tovább apró módosítás hatására az Enyaq Coupé közegellenállási együtthatója 0,240-ről 0,229-re, az Enyaqé 0,264-ről 0,245-re csökkent. Ezzel az Enyaq Coupé a márka legeslegáramvonalasabb típusa, hurrá!

Bár az autópáros továbbra is az MEB platformra alapoz, mint korábban, a méretek apró módosításokon mentek keresztül, például a tengelytáv 1 mm-rel megnövekedett.

Ugyanez igaz a hajtáslánc-variánsokra: miközben a két akkumulátor (bruttó 63 / 82 kWh) és a két teljesítményszint (150, illetve 210 kW) ugyanaz maradt, mint amit 2024-ben bevezetett a Škoda, a kedvezőbb aerodinamika jóvoltából csökkent az energiafelhasználás, és ebből adódóan nőtt a hatótávolság - a legjobb elérhető érték a korábbi 548 helyett 597 kilométer (+9%.) A nagy teljesítményű RS modellváltozat egyelőre nem szerepel a megújult Enyaq palettáján, ám úgy gondoljuk, hamarosan erről is kapunk információt.

Az alapfelszereltség terén jelentős bővülés történt: a fűthető kormánykerék, a kulcs nélküli nyitási és zárási rendszer, az első ülésfűtés, a háromzónás klímaberendezés, valamint a vonóhorog-előkészítés mind szériatartozékként kerültek bevezetésre. A kezelőfelület alapvetően megmaradt a megszokott formájában, de a kormánykerék dizájnja megújult, és a közepéről eltűnt a márkalogó, helyette a Škoda felirat díszíti.

Nőtt a fenntartható forrásból származó anyagok aránya, még a szokásos esernyő is így készül; mindkét üléssoron 45W-os gyorstöltő USB-C aljzatokat találunk. A csomagtartó méretét nem érintette a ráncfelvarrás, van benne viszont újdonságként egy QR kód - hogy ez mire szolgál, azt egyelőre nem tudjuk, de van, így örülünk.

Izgalmas újítások várnak ránk a digitális tartalmak világában! A MyŠkoda okostelefonos alkalmazás teljes megújuláson ment keresztül, új parkoló lehetőségekkel gazdagodott, és a vezetőtámogató funkciók is jelentős bővítésen estek át.

A MyŠkoda alkalmazás legújabb frissítéseivel még kényelmesebbé vált az autóhasználat. Az applikáció mostantól támogatja a Powerpass és Plug & Charge funkciókat, amelyek lehetővé teszik a töltőállomások egyszerű használatát. Ezenkívül a felhasználók telefonjuk segítségével könnyedén nyithatják és zárhatják autójukat. A prediktív karbantartás funkció bevezetésével a rendszer folyamatosan figyeli a jármű állapotát, és valós idejű tájékoztatást nyújt a karbantartási igényekről, figyelembe véve a tényleges használatot. A rendszer különböző fontos elemeket, például a nagyfeszültségű akkumulátort, a 12V-os akkumulátort, a fékbetétek állapotát és a klímaberendezést is ellenőrzi, így a vezetők mindig naprakész információkat kapnak autójuk működéséről.

Az opciós parkolástámogató rendszer most két izgalmas új funkcióval bővült. Az egyik az innovatív távvezérelt parkolás, amely lehetővé teszi, hogy a sofőr távolról irányítsa az autót a parkolóhelyre. A másik újdonság az útvonal-tanulás, amely révén az autó képes önállóan, távvezérlés nélkül parkolni a gyakran látogatott helyszíneken, akár 50 méteres távolságban is. Ez a technológia nemcsak a kényelmet növeli, hanem a parkolás élményét is forradalmasítja.

Az infotainment rendszer is új szolgáltatásokat kapott. Ilyen a globál fűtés gomb, aminek a megnyomásával egyszerre kapcsolható ki minden fűtési funkció. A felső navigációs sorra gyors elérésű gombokhoz rendelhetünk hozzá kedvenc funkciókat. Ezen kívül mostantól automatikusan belépteti a felhasználót a rendszer.

A vezetőtámogató funkciók skálája rendkívül széles, így lehetetlenség mindet részletesen áttekinteni. Annyit azonban érdemes kiemelni, hogy az alapáras biztonsági szolgáltatások köre jelentősen bővült. A navigációs rendszer most már folyamatosan frissíti az előttünk haladó járművek (jelenleg főként a VW-csoport modelljei) által a felhőbe küldött forgalmi és környezeti adatokat. Ezen kívül, az adaptív tempomat is már a teljes sebességtartományban képes működni, ami tovább fokozza a vezetési élményt és a biztonságot.

Related posts