A Pirelli máris kifejezte véleményét az eseménytelen Japán Nagydíj kapcsán | M4 Sport

A Pirelli válaszol a Japán Nagydíj után érkező kritikákra, és a "stratégiai lehetőségek bővítése érdekében" Imolába és Miamiba is lágyabb gumikeverékeket szállít a tavalyi évhez képest.
A vártnál eseménytelenebb versenyt hozott a 2025-ös Japán Nagydíj, a leintés után pedig több pilóta is megjegyezte, ehhez a gumiknak is közük lehet, az újraaszfaltozott pályán ugyanis "simán" teljesíthették a futamot egy kiállással a kemény keverékeket használva.
Két héttel ezelőtt, a Kínai Nagydíj kapcsán hasonló tapasztalatokat szereztek a csapatok: a kemény gumikeverékek az új aszfalton lassabban koptak. Emiatt sokan kifejezték reményüket, hogy a Pirelli módosít a gumiosztáson, és a következő versenyeken a lágyabb keverékeket is beveti. Ez lehetőséget adna a taktikai variációkra, és esélyt teremtene a még izgalmasabb futamok lebonyolítására.
A Pirelli máris válaszolt a felmerült kritikákra: a Miami és Imola hétvégékre lágyabb gumikeverékeket készít elő, mint amit az előző szezonban használt. Az Egyesült Államokba a C3-as, C4-es és C5-ös abroncsokat szállítják, míg Olaszországba a C4-es, C5-ös és C6-os gumik érkeznek, amelyek közül a három leglágyabb típust választották ki.
A döntéssel hivatalossá vált az is, hogy Imolában debütál az idei kínálat leglágyabb abroncsa, a C6-os, amit 2024-ben két helyszínen, Mexikóban és Abu-Dzabiban teszteltek és az eredeti tervek szerint az olyan pályákon vetették volna be, mint a monacói, a kanadai vagy a szingapúri, ahol a csekély gumikopás az előző években is "problémát" okozott.
"Idén számos új választási lehetőség áll rendelkezésünkre" - nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója. "Ez a helyzet lehetőséget ad arra, hogy innovatív megoldásokat próbáljunk ki, és olyan döntéseket hozzunk, amelyek különböző érvényes taktikákat eredményeznek, figyelembe véve a gumihasználatot és a kiállások időzítését is."
"A csapatok és versenyzők rendkívüli ügyességre tettek szert a gumikezelés terén, mindezt azért, hogy a lehető legjobb eredményeket érhessék el. A versenyzők mindig is arra törekedtek, hogy túllépjék a határaikat. Ezt a tapasztalatot Szuzukában is megerősítettük, ahol bár nem mindenki volt maradéktalanul elégedett az izgalmakkal, az etapok végén elért egyre növekvő sebesség mindenkit lenyűgözött." - emelte ki a szakember.