Mostantól nem Kecskeméten készül az új Mercedes CLA.


Magyarországon debütált a legfrissebb Mercedes CLA, amely a márka egyik legkedveltebb modelljének számított az eladások tükrében. Az előző generációból több mint 3000 példány talált új gazdára a hazai piacon, és a gyártó hasonló sikereket remél az új verziótól is. Az autó elsőként tisztán elektromos kivitelben érkezik, lenyűgöző, közel 800 km-es hatótávot ígérve. Azon vásárlók, akik nem szeretnék teljesen elhagyni a belsőégésű motorokat, örömmel tapasztalhatják, hogy mild hibrid rendszerrel is elérhető lesz. Dízelmotoros változatra viszont nem számíthatunk. A hazai árak még nem ismertek, de a legalacsonyabb teljesítményű hibrid verzió akár népautó státuszt is elérhet.

A Mercedes CLA a kecskeméti gyár ikonikus terméke volt, az új verzió azonban már a németországi Rastatt üzemében készül. Pánikra nincs ok: a kétszeresére bővített alföldi gyárba új modellek érkeznek, amelyekről várhatóan az év második felében lehet már többet tudni. A 2013-ban bemutatott elsőgenerációs CLA-ból összesen közel 3000 darab talált gazdára a magyar piacon, amellyel az egyik legnépszerűbb Mercedes modell lett a hazai vásárlók körében.

Az új CLA az első autó, amely a Mercedes-Benz saját fejlesztésű operációs rendszerével, a Mercedes-Benz Operating System (MB.OS) működik, ezzel új mércét állítva az autótechnológia terén. Ez az innovatív fedélzeti rendszer nem csupán önállóan működik, hanem elsőként integrálja a Microsoft és a Google által kifejlesztett mesterséges intelligenciákat is, így egyedülálló élményt kínál a vezetők számára.

Az új rendszer révén minden egyes járműbe egy, a Mercedes-Benz Intelligent Cloud-dal összekapcsolt számítógép kerül integrálásra. Ez a technológiai újítás lehetővé teszi a jármű legfontosabb funkcióinak, beleértve a vezetéstámogató rendszerek vezeték nélküli frissítését is. Ennek köszönhetően a CLA modell hosszú éveken át naprakész marad, folyamatosan fejlődve és alkalmazkodva a legújabb innovációkhoz.

Az újonnan bemutatott CLA modellek, amelyek kifejezetten az európai piacra készültek, számos fejlett biztonsági funkcióval rendelkeznek, és ezek közé tartozik az alapfelszereltség részét képező DISTRONIC Distance Assist távolságtartó asszisztens is. A Mercedes-Benz ezen kívül különféle kényelmi asszisztens rendszereket is felkínál az MB.DRIVE csomag keretében. Az európai bevezetés során opcionálisan elérhetővé válik az MB.DRIVE ASSIST, amely a DISTRONIC Distance Assist távolságtartó asszisztenst SAE második szintű vezetési képességekkel is gazdagítja.

A CLA 250+ EQ Technológiával és a CLA 350 4MATIC EQ Technológiával modellek lesznek az elsők, amelyek megérkeznek a piacra. A CLA 250+ EQ Technológia 200 kW teljesítménnyel büszkélkedhet, és kategóriájában kiemelkedő, WLTP ciklus szerinti 792 km-es hatótávolságot kínál. Ezzel szemben a 260 kW teljesítményű CLA 350 4MATIC EQ Technológia a modellpaletta csúcsát képviseli, figyelemre méltó teljesítményével. Mindkét új, teljesen elektromos változat, a CLA 250+ és a CLA 350 4MATIC, a legmodernebb lítium-ion akkumulátorokkal van felszerelve, amelyek 85 kWh felhasználható energiát nyújtanak. Az elektromos CLA a Mercedes-Benz történetében először légkondicionáló hőszivattyúval is rendelkezik, amely levegő-levegő rendszerrel működik. Ráadásul a töltőkábelek mostantól az autó orrában kapnak helyet, ami még praktikusabbá teszi a használatukat.

Ez a különleges műszaki megoldás igazán figyelemre méltó: az elektromos autók világában ritkaságnak számító kétsebességes váltót kapott az új modell. Ez a váltó a terhelés és a kiválasztott menetmód függvényében aktiválódik, lehetővé téve ezzel a még hatékonyabb működést. Ennek köszönhetően a jármű nemcsak a végsebességét növeli, hanem a fogyasztását is csökkenti, így egyedülálló élményt nyújt a vezetők számára.

Az év utolsó hónapjaiban debütál az új, 48 voltos technológiával felszerelt hibrid CLA, amely a 1,5 literes benzinmotor mellett egy beépített elektromotorral is rendelkezik. Az autó összteljesítménye legalább 134 lóerő, és a gyártó ígéretei szerint a dízelmotorokhoz hasonló takarékos üzemanyag-fogyasztással büszkélkedhet.

Az autók árai még nem kerültek nyilvánosságra a magyar piacon, azonban a tisztán elektromos változatnak viszonylag kevés konkurense van, ami azt jelenti, hogy valószínűleg nem lesz olcsó. Ugyanakkor a leggyengébb mild hibrid hajtáslánc rendkívül vonzó lehet a hazai vásárlók számára, így elég népszerűvé válhat.

Related posts