Lehetséges, hogy a Mango alapítója nem csupán véletlenül került a szakadékba, hiszen már a fia ellen is nyomozás indult.

A hatóságok már nem csupán hegyi balesetként tekintenek Isak Andic, a Mango divatmárka alapítója tavalyi halálára. Az El País információi szerint gyilkosság gyanúja merült fel, és a nyomozás középpontjában a leggazdagabb katalán üzletember, Andic fia áll, aki török zsidó származású. Az ügy körüli feszültség és rejtély csak tovább fokozza az érdeklődést.
2024. december közepén megdöbbentő hír érkezett: Isak Andic, a népszerű üzletember, tragikus baleset áldozatául esett a Barcelona melletti hegyekben. Családi kirándulásuk során megcsúszott egy keskeny ösvényen, és sajnos egy 150 méter mély szakadékba zuhant. A hír sokkolta a közvéleményt, és mély gyászt okozott mindazok számára, akik ismerték és tisztelték őt.
Az El País legfrissebb riportja alapján a tragikus esemény idején Andic a fiával, Johannal együtt kirándult a Montserrat hegység festői Collbató településén. Hazafelé tartva azonban az apa megcsúszott, és sajnálatos módon a mélybe zuhant. Eleinte a hatóságok balesetként könyvelték el az esetet, s a vizsgálóbíró egy hónap elteltével ideiglenesen lezárta a nyomozást. A rendőrség azonban úgy érezte, hogy a haláleset körüli körülmények további vizsgálatot igényelnek, hiszen nem voltak szemtanúk, és a baleset helyszíne sem tűnt különösen veszélyesnek. Ennek következtében a bíró újra megnyitotta az ügyet, így a nyomozás most már eljutott a fiúig, aki lehet, hogy kulcsfontosságú információkkal szolgálhat.
A család egyelőre azzal kommentálta a hírt, hogy együttműködnek a illetékes hatóságokkal és biztosak abban, hogy bebizonyosodik Jonathan Andic ártatlansága.
Az El País információi alapján a nyomozók eddig nem bukkantak közvetlen, döntő erejű bizonyítékokra, ám több apróbb részlet felmerült, amelyek összességében arra ösztönözték őket, hogy a baleset helyett gyilkosság gyanúját fontolják meg.
Két személy vallomásai különösen fontosak voltak a fordulatban. Az egyikük maga Johathan Andic, aki kétszer tett részletes vallomást. Az első, a haláleset után tett is zavaros volt, de ezt betudták az érthető zaklatottságának. Az igazán gyanús a második, jóval később, nyugodt körülmények között elhangzott vallomás volt, amiben ellentmondásokba keveredett, miközben homályos területeket hagyott, és úgy írt le történéseket, ahogy azok a helyszíni szemle alapján nem történhettek meg.
A másik fontos vallomást Estefanía Knuth golfversenyző, az áldozat élettársa tette, aki megemlítette például apa és fia rossz viszonyát.
Az El Pais szerint a közvetett és külön-külön nem perdöntő bizonyítékok egymásra épülve alapot adnak ugyan a gyanúra, de mivel a fiún kívül nincsenek közvetlen tanúk, igen nehéz lehet a vád bizonyítása a bíróság előtt.
Az ügy jelentős hatással volt a Mango birodalomra is, amelyet Andic alapított 40 évvel ezelőtt, amikor az első ingek értékesítésével kezdte meg vállalkozását. Bár az alapító már régóta visszavonult a cég napi irányításából, haláláig megőrizte befolyását a vállalati ügyekben. Andic eltávozása után Toni Ruiz, aki az ő közeli munkatársa volt, került az elnöki székbe. A család ezt követően átalakította a tulajdonosi struktúrát, és úgy határozott, hogy tulajdonosként a háttérben maradnak, miközben a vállalat irányítását másokra bízzák.
Isak Andic Isztambulban látta meg a napvilágot, egy szefárd zsidó család sarjaként. Tizenhat éves korában a családja Barcelonába költözött, ahol új életet kezdtek. Két évvel később, mindössze húsz évesen, már a divat világába lépett, amikor sikerült eladnia néhány kézzel hímzett török népi inget egy helyi butiknak. Ezt a sikert kihasználva először a török ruhaimportot pörgette fel, majd 21 évesen megnyitotta első saját boltját. Testvérével, Nahmannal közösen a következő években számos ruházati üzletet indítottak Isak néven, ahol saját márkájuk, az Isak Jeans mellett más neves divatházak termékeit is kínálták. 1984-ben, 28 éves korában egy jelentős lépést tett, amikor Enric Casi üzletemberrel közösen elkezdték kidolgozni egy globális fast fashion márka koncepcióját, amely végül Mango néven vált ismertté. Az elnevezés mögött egy emlékezetes dél-kelet-ázsiai út állt, ahol Isak beleszeretett az érett mangó ízébe. A Mango boltlánc tíz év leforgása alatt már 100 üzlettel büszkélkedhetett. Andic vagyonát halála idején 4,5 milliárd dollárra becsülték, ami jól tükrözi a divatiparban elért hatalmas sikerét.