Ez a Ferrari 456M GT egy igazi időtlen túrakupé, amely eleganciájával és teljesítményével minden autórajongó szívét megdobogtatja. Különleges vonalvezetése és kifinomult részletei révén nem csupán egy jármű, hanem egy életstílus megtestesítője. Az élmény,


A Ferrari 456M GT egy igazi olasz gran turismo, amely 12 hengeres motorjával, precíz kézi váltójával és elegáns kupé karosszériájával vonzza a figyelmet. Az utastérben négy kényelmes bőrfotel várja az utasokat, garantálva a luxust és a stílust minden utazás során.

A Ferrari 456M GT a tökéletes választás azok számára, akik a sebesség és a stílus harmóniáját keresik. Ezt az autót egy impozáns tizenkét hengeres motor hajtja, amely nemcsak erőt, hanem élményt is ad a vezetéshez. A kabin tágas, négy utas kényelmesen élvezheti az utazást, míg a sofőr keze alatt a króm váltókart találja, amely a nyitott kulisszás rendszerrel párosítva a precíz irányítást garantálja. A 2001-es modell minden szempontból tökéletes, hiszen amit ez a csodás autó tud, az egy felejthetetlen élményhez éppen elegendő.

A 456-os Ferrari vonalait lenyűgözően kiemeli a Grigio Titanio fényezés, amely eleganciát sugároz, tükrözve a tizenkét hengeres kupé sportos karakterét. A széles, lapos hűtőmaszk közepén büszkén ágaskodik a jellegzetes ló embléma, míg a króm lamellák csillogása még inkább fokozza a látványt. A bukólámpák elegánsan emelkednek ki a dizájnból, és az üvegezett utastérben a világos bézs színárnyalat varázslatos atmoszférát teremt. A hátsó részén négy impozáns kipufogó található, amelyek a négyes osztású lámpákkal harmonikusan kiegészítik az autó összképét.

A 456-os igazi megosztó figura volt a kilencvenes évek hajnalán, akárcsak később a shooting brake stílusú FF vagy a szabadidő-autós Purosangue. Pietro Camardella, a Pininfarina stúdió tehetséges tervezője, a 356 GTB vonalait vette alapul, amikor az ék alakú formát megálmodta. A modell hosszú gépháztetője és a folyamatosan ívelő övvonala igazán figyelemfelkeltő, míg az oldalán található hangsúlyos hűtőnyílás még inkább kiemeli sportos karakterét.

1992-ben debütált a Ferrari 456 GT, amely tíz éven keresztül hódította meg az autós világot. Öt évvel a bemutató után bemutatkozott a frissített verzió, a 456M GT, ahol az "M" a Modificata szót jelzi. Az új modell aerodinamikai és hűtési tulajdonságait finomították, emellett új üléseket és az 550-es modellből származó nagyobb fékeket szereltek az első tengelyre, így tovább emelve a teljesítmény és a vezetési élmény szintjét.

Szépsége nem érhet fel a korszak másik tizenkét hengeres Ferrarijához, az 550 Maranellóhoz, de a 456-osnak nem is az a célja. Mert ez az autó arra készült, hogy stílusosan és kényelmesen, de sportkupéhoz illő tempóban lehessen vele falni a kilométereket. Mindez látszik is rajta, ezért önmagában is nagyon szerethető gép.

Ezeken az autókon érezhető igazán, hogy a Ferrari ebben a műfajban évtizedek óta verhetetlen. Hatfokozatú kézi váltója van, olyan nyitott kulisszával és vékonyka krómozott váltókarral és gombbal, hogy egyértelműen a beltér éke. Hogy jobb legyen a súlyelosztása, transaxle elrendezésű, tehát a váltóház a hátsó tengelynél van.

A Ferrari 456M GT szívében egy impozáns 5,5 literes, 65 fokos hengerszögű V12-es motor dübörög, amely lenyűgöző 442 lóerős teljesítményt produkál 6250-es fordulaton. E mellet 550 Nm nyomaték biztosítja, hogy a 1690 kilogrammos kupé akár 5,2 másodperc alatt elérje a 100 km/h sebességet. A verhetetlen dizájnnal és technológiával megáldott gép végsebessége pedig 300 km/óra felett szárnyal, igazán különlegessé téve minden egyes utazást.

Huszonöt éves korára is kevesebb, mint hétezer kilométer van az autóban, így a 456-os újszerű állapotban van. Ez egy igazi időkapszula, amit a legtöbben örömmel állíthatnak be a gyűjteményükbe, pedig ennek a pazar négyüléses Ferrarinak az autópályákon és hegyi szerpentineken volna a helye.

Related posts