A Ferrari elnöke dühét fejezte ki a versenyzőkkel szemben: "Több tettek, kevesebb szó!" | M4 Sport
A Ferrari elnöke, John Elkann, keményen bírálta a csapat brazíliai versenyen elért teljesítményét, amelyet pont nélkül zárt. Elkann véleménye szerint a problémák gyökere a versenyzők teljesítményében rejlik.
Üres kézzel távozott Interlagosból a Ferrari. Charles Leclerc-t az egymással csatázó Oscar Piastri és Andrea Kimi Antonelli ütötte ki közös erővel a versenyből, miközben dobogós helyen állt, Lewis Hamilton pedig egy kör alatt két balesetbe keveredett bele, aminek következtében úgy megsérült az autója, hogy a táv felénél kiállt a küzdelemből.
Leclerc magabiztosan nyilatkozott arról, hogy a verseny során könnyedén elérhette volna a sorozatban harmadik dobogós helyezését. Ezzel szemben Hamiltonról Frédéric Vasseur, csapatfőnöke, megjegyezte, hogy a pontszerzés reálisan benne volt a futam terveiben.
A Ferrari elnöke, John Elkann, ritkán szólal meg a versenyek után, de most úgy érezte, hogy itt az ideje kifejezni véleményét. Kifejezte elégedetlenségét a csapat teljesítményével kapcsolatban, és hangsúlyozta, hogy a gyenge eredmények miatt a csapat nem vonható felelősségre. Ezzel szemben a versenyzőknek sokkal komolyabb felelősséget kell viselniük. Elkann határozott kritikával illette őket, és figyelmeztette őket, hogy ideje lenne komolyabb teljesítményt nyújtaniuk.
"A Forma-1-ben egyik oldalon ott vannak a szerelők, akik elvégezték a maguk feladatát, beleértve a kerékcseréket is. A mérnökök is ugyanez tették, az autó egyértelműen fejlődik. A többi viszont nem felelt meg az elvárásnak" - idézte Elkannt a Gazzetta dello Sport.
A "többi" alatt Hamiltont és Leclerc-t értette.
- mondta Elkann.
A nyilvánvaló feszültség okait csupán találgatásokkal lehet körbejárni. Az biztos, hogy a nullázás, valamint a Mercedes 2. és 4. helyezése, továbbá a Red Bull 3. helyezése révén az ellenfelek megelőzték a konstruktőri második helyre aspiráló Ferrarit, akik jelenleg csak a 4. pozíciót foglalják el. A Mercedes már 36 pont távolságra került tőlük, míg a Red Bull 4 pontos előnyben van.
Elkann a nyári szünet beállta előtt világos célt fogalmazott meg a csapat számára: a második félévben fejlődni, futamgyőzelmekkel gazdagítani a statisztikájukat, és elérni a második helyet a bajnokság tabelláján. Jelenleg azonban a második és harmadik célkitűzés teljesítése még messze van, és a helyzet nem túl rózsás.
A versenyzőket nézve, Leclerc teljesítménye ezen a hétvégén igazán figyelemre méltó volt. A Ferrarit a legjobb három közé repítette egy olyan autóval, amelyről előzetesen nem sokan gondolták, hogy képes erre. A verseny során minden lépését precízen megtervezte, és csupán a balszerencse miatt nem tudta elérni a legjobb eredményt.
Hamilton ezzel szemben büntetést kapott az FIA-tól a Franco Colapintóval való ütközése miatt: a második kör elején túl közel haladt el az Alpine mellett, és késlekedett a sávváltással, ami végül az első szárnyának sérüléséhez vezetett. A brit versenyző ezután arról nyilatkozott az újságíróknak, hogy míg lehetősége, hogy Ferrari-pilóta lehessen, szinte álomszerű, addig az idei év kihívásai és gyenge teljesítménye igazi rémálommá váltak számára.
- mondta, majd elnézést kért a csapattól, amiért nem tudta őket semmivel megjutalmazni a fáradhatatlan erőfeszítéseikért. Kifejezte, hogy nem adja fel, és eltökélten fogja keresni a lehetőségeket a jövőben.
Ha pár héttel ezelőtt azt állítottuk, hogy Elkann szokatlan módon lépett fel, hogy véget vessen bizonyos pletykáknak – amikor Frédéric Vasseur csapatfőnököt védte a Christian Hornerrel kapcsolatos híresztelések idején –, most úgy tűnik, hogy éppen az ellentétes irányba halad. A Las Vegasig hátralévő bő egy hétben valószínű, hogy további érdekes információkat hallunk a Hamilton és a Ferrari között esetlegesen fennálló feszültségekről...





