Indiai repülőgép-baleset: két lehetséges okot azonosítottak a tragédia hátterében - Startlap Utazás


A legújabb információk alapján India fontolóra vette a Dreamliner-flotta ideiglenes leállítását, miután Ahmedabadban egy 787-8-as típusú repülőgép tragikus módon lezuhant.

Indiát súlyos légikatasztrófa rázta meg: csütörtökön egy Boeing 787-8 Dreamliner zuhant le, amely az Air India londoni járataként emelkedett a levegőbe Ahmedabadból. A gép alig néhány perccel a felszállás után lakóházakba csapódott, és a fedélzeten tartózkodó 242 fő közül mindössze egy ember élte túl a tragikus eseményt. A katasztrófa következményeként az indiai kormány a Dreamliner flottájának ideiglenes felfüggesztését mérlegeli, miközben elindult a nemzetközi szintű vizsgálat - jelentette a VG.

A tragikus esemény helyi idő szerint 13:30-kor következett be: az AI 171-es járat néhány másodperccel a felszállás után magasságot veszített, és a Meghaninagar városrészben található BJ Orvosi Főiskola lakónegyedének épületeibe csapódott. A baleset következtében tűz keletkezett, a romok között több holttestet találtak, míg számos embert súlyos égési sérülésekkel szállítottak kórházba.

A katasztrófát követően azonnal megnövekedtek a Dreamliner típusával kapcsolatos biztonsági aggályok, különösen az amerikai gyártású repülőgépek hajtóművei és vezérlőrendszerei körül. Az amerikai repülésügyi hatóságok, szakértőik segítségével, széleskörű biztonsági vizsgálatot indítottak. Ez a folyamat akár az egész indiai Dreamliner-flotta földre állítását is eredményezheti.

Egy kormányzati forrás nyilatkozott: "A Dreamlinerek jövőjéről a vizsgálat kimenetele alapján fognak döntést hozni." Továbbá, az Air India karbantartási folyamatait is alaposan át fogják tekinteni.

Légi közlekedési szakértők véleménye szerint a katasztrófa mögött álló lehetséges okok között szerepelhet a hajtóművek tolóerejének váratlan elvesztése, illetve a madárrajjal való ütközés. Ezen megállapításokat a roncsok részletes vizuális elemzése alapján tették.

A Boeing 787 Dreamliner típust eredetileg áttörésként tartották számon a kereskedelmi repülésben: könnyű kompozit szerkezete és korszerű elektromos rendszerei révén az előző generációs gépekhez képest akár 20 százalékkal is kevesebb üzemanyagot fogyaszt. Az első kereskedelmi járatot 2011-ben indította a japán All Nippon Airways Tokió és Hongkong között.

A Dreamliner három fő változatban készült: a 787-8 (248 utas), a hosszabb hatótávú 787-9 (296 utas), és a nagyobb kapacitású, de rövidebb hatótávú 787-10 (336 utas). Világszerte több mint 2500 példányt értékesítettek, és csak az Air India flottájában 47 darab teljesít szolgálatot. Eddig a típus kiemelkedően jó biztonsági statisztikákkal rendelkezett, és nem volt ismert halálos balesete - egészen mostanáig.

A tragikus esemény hatására az indiai közlekedési minisztérium vizsgálóbizottságot alakított, amelynek vezetésével Ram Mohan Naidu, a légi közlekedésért felelős miniszter bízták meg. A bizottság feladata, hogy alaposan feltárja a baleset mögött álló okokat, és megítélje, hogy a 787-8 típusú repülőgépek a jövőben biztonságosan üzemeltethetők-e.

Related posts