A hazai útépítés forradalmi átalakulás előtt állhat.

Jelenleg még nem indokolt az aggodalom, de a következő évtizedben elengedhetetlenné válhat a fenntartható útépítés Magyarországon. A szakértők már kidolgozták a megvalósítás lehetőségeit.
Tekintettel arra, hogy a következő években számos magyarországi gyorsforgalmi utat felújítanak, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) kutatói kidolgoztak egy technológiai módszert, aminek köszönhetően nagy arányban újra lehet hasznosítani a régi burkolatokat.
A 800 millió forintos EU-s támogatást felhasználó projekt keretében bebizonyították, hogy a meleg adagolási rendszerű technológiával jelentősen alacsonyabb költségvonzat mellett azonos vagy akár még jobb minőségű aszfaltkeveréket is előállítható. Ez esetben a felmart aszfalt újrahasznosítási aránya bőven meghaladja az 50 százalékot.
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BME) tájékoztatása szerint a jövőben szükségessé válhat új megoldások kidolgozása, mivel a 2030-as években előfordulhat, hogy a hazai kővagyon kimerül az útépítésekhez. Az intézmény olyan technológiai eljárásokat kíván adaptálni, amelyek más országokban már működnek, és nem állnak szabadalom alatt. Ugyanakkor vannak olyan tényezők, amelyek még gátolják a fenntarthatóbb útépítési módszerek elterjedését.
A metódus ugyanis speciális keverőtelepet igényel, amiből jelenleg csak egy van az egész országban, az is a fejlesztési projektben részt vevő Hódúté, miközben egynek az összerakása csaknem milliárdos tétel.