Donald Trump hatásai – Komoly kihívások elé állította a globális autóipart.


Nissan május-júliusban csökkenti a legkelendőbb amerikai modell, a Rogue SUV japán gyártását, közölte az autógyár.

Az új amerikai importvámok következtében a gyártók kénytelenek voltak átgondolni terveiket. Donald Trump elnök döntése, amely 25%-os vámot vezetett be a külföldön készült autókra, alapjaiban rengette meg a globális autóipari ellátási láncot. A Nissan, Japán harmadik legnagyobb autógyártója, különösen érzékeny helyzetbe került, mivel sokkal kiszolgáltatottabb, mint néhány riválisa. Az Egyesült Államok a legnagyobb autópiac, ahol a tavaly értékesített járművek több mint 25%-a talált gazdára, sok esetben japán vagy mexikói gyártásból származva.

A Nissan bejelentette, hogy a következő három hónap során 13.000 járművel csökkenti a Rogue gyártását a délnyugat-japáni Kjusúban található üzemében - állította egy névtelen forrás, aki az információ érzékenysége miatt kérte a névtelenséget, ahogyan azt a Reuters hírügynökség is jelentette. Ez a tervezett csökkentés azt jelenti, hogy az Egyesült Államokban az idei év első negyedévében eladott 62.000 Rogue jármű több mint egyötödének megfelelő mértékű gyártáscsökkentést jelent.

A Nissan legnagyobb gyárában, a Kyushu-i üzemében a munkavállalók májustól júliusig csökkentett munkaidővel fognak dolgozni, és bizonyos napokon a termelés is szünetelni fog. Az üzem azonban továbbra is napi két műszakban működik – áll a legfrissebb tájékoztatásban. Az autógyártó a tarifák alakulásától függően a jövőben újra áttekinti a termelési folyamatokat.

Trump bejelentette, hogy fontolóra veszi az autóilleték módosítását, kiemelve, hogy az autógyártók "kisebb időre van szükségük". A Nissan közleménye alapján áttekinti gyártási és ellátási láncának működését, hogy a lehető legjobb megoldásokat találja a hatékonyság és fenntarthatóság érdekében. A vállalat elkötelezte magát amellett, hogy rugalmasan reagál a piaci változásokra, miközben hangsúlyt fektet a munkaerőre és a termelési kapacitások optimalizálására.

A legfrissebb fejlemények szerint a Nissan a hónap során úgy döntött, hogy nem csökkenti a Smyrna-i gyártást, és visszalépett a korábban tervezett külön intézkedésektől. A vállalat bejelentette, hogy a Rogue modell gyártásához továbbra is két műszakot tart fenn, ahelyett, hogy az áprilisi egy műszakra való átállást végrehajtaná.

Más autógyártók is próbálnak alkalmazkodni azokhoz a tarifákhoz, amelyeket Trump úgy vélekedik, hogy ösztönzik az amerikai gyártást és új munkahelyek teremtését. A Stellantis bejelentette, hogy leállítja a termelést egy mexikói és egy kanadai gyárban, ami közvetetten érinti öt amerikai létesítmény működését, és emiatt ideiglenesen 900 amerikai munkavállalót bocsátanak el.

A Honda legújabb generációs Civic hibridjét nem Mexikóban, hanem az Egyesült Államok Indiana államában fogja előállítani, ezzel is elkerülve a potenciális vámterheket – számolt be róla a Reuters. Ezzel párhuzamosan a Nissan már a vámok bevezetése előtt lépéseket tett, hogy 20%-kal mérsékelje globális gyártási kapacitását az átállási stratégiájának keretében.

Related posts