Alapjaiban megváltozott a LinkedIn népszerűségi rangsora Magyarországon.


Az Uniomedia idei LinkedIn felsővezetői rangsora jelentős változásokat hozott, hiszen Kékesi Sándor, a Jabil Circuit vezérigazgatója, kiemelkedve a mezőnyből, az első helyet tudhatja magáénak. Mindezt úgy érte el, hogy egy év alatt megduplázta követői számát. A lista élmezőnyében, amely az ötven legnagyobb magyar vállalat és kereskedelmi bank vezetőit tartalmazza, két olyan felsővezető is helyet kapott, akik mindössze egy éve kezdtek el aktívan jelen lenni a LinkedIn platformon.

Az amerikai Jabil Circuit magyarországi vezérigazgatója, Kékesi Sándor a követőtáborát megduplázva előzte meg az Uniomedia LinkedIn-toplistáját évek óta vezető Keszte Róbertet, a Continentál első emberét. De idén nem ez az egyetlen változás az ötven legnagyobb magyar nagyvállalat és kereskedelmi bank vezetőinek mezőnyében. Jelasty Radován, az Erste vezérigazgatója, és Szászi István, a Robert Bosch cégcsoport első embere úgy került a top 5 cégvezető közé, hogy előbbi egy éve még csupán 256 fős táborral, utóbbi pedig mindössze egyetlen követővel rendelkezett - emlékeztet közleményében az Uniomedia.

Kékesi Sándor 9434 követővel áll idén az első helyen. A Continental országigazgatója, Keszte Róbert 6780 követővel lett második idén, ami szintén húsz százalékos követőszám-bővülés egy év alatt. A LinkedIn töretlenül növekvő népszerűségét az üzleti kommunikációban jól mutatja, hogy a tavalyi harmadik, Heiszler Gabriella, a Spar vezetője 29 százalékos követőszám-gyarapodással is csupán az ötödik helyet szerezte meg idén.

Az Uniomedia legfrissebb elemzése alapján a nagyvállalati felsővezetők körében ma már körülbelül kétharmad aktívan jelen van a LinkedIn platformján. A LinkedIn népszerűsége különösen szembetűnő, hiszen a felhasználói interakciók száma még a követőszám növekedését is felülmúlja. A vezérigazgatók és HR-vezetők bejegyzései idén 20-30%-kal, míg a kommunikációs vezetők posztjai átlagosan 50%-kal több reakciót generáltak, összehasonlítva a tavalyi év adataival.

A magyarországi vezérigazgatók közül a legtöbb interakciót kiváltó vezetők toplistáján idén is Keszte Róbert (Continental) végzett az első helyen. Rajta kívül Rékasi Tibor (Telekom), Solti Andrea (Shell), Heiszler Gabriella (Spar) és Kékesi Sándor (Jabil) került a top 5-be.

Marketing és kommunikáció: Szabó Béla újra a csúcsra tör!

A marketing- és kommunikációs vezetők rangsora egy fontos változáson ment keresztül: Radó András, a Wizz Air kommunikációs és kormányzati kapcsolatok vezetője megelőzte az ötödik pozícióban lévő Kutas Istvánt, az MBH Bank kommunikációs ügyvezető igazgatóját. A követőszám alapján összeállított listát továbbra is Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációs igazgatója vezeti, aki 2024-re 21%-os növekedést ért el a követői táborában, folytatva ezzel a korábbi évek trendjét. (A vele készült interjút itt olvashatja el.) Őt követi a sorban Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgatója, Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs igazgatója, valamint Bodó Teodóra, a Robert Bosch cégcsoport kommunikációs igazgatója.

A kommunikációs és marketing szakemberek számára az elköteleződés (engagement) kiemelkedő jelentőséggel bír, mivel ez a mutató a legjobban tükrözi, hogy mennyi interakciót képesek generálni a tartalmaikkal. A rangsor élén Radó András áll, őt követi az Erste Banktól Blaumann Debóra és az OTP-s Gáspár Bence. A legjobbak között találjuk Bánhegyi Zsófiát, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi vezérigazgató-helyettesét, valamint Pantl Pétert, a MOL marketingigazgatóját is.

HR-vezetők: A Continental kiemelkedő szereplő a piacon

A tavalyi nyertes, Friedl Zsuzsa a nemzetközi karrierlépése miatt már nincs a HR-vezetők követőszám szerinti listáján, ahol így Kalmár Ákos, a Continental HR vezetője lépett az első helyre. Őt Kósa Barbara (Harman Becker) Solti Andrea (Shell) Varga István Árpád (Vertis) és Gazdag András (Schaeffler) követi. Az engagement szerinti rangsorban új szereplőként került a lista élére Tóth Zsuzsa, a Telekom HR-vezetője, akit Solti Andrea (Shell) követ. Szintén új szereplő az ötös listán Bán Zoltán (MOL), aki rögtön a harmadik helyen landolt. A negyedik helyre a már említett Kalmár Ákos (Continental) futott be, a top 5 ötödik helyezettje pedig szintén egy új szereplő, Varga Zoltán, a Magyar Suzuki Zrt. HR vezetője lett.

Pénzügyi vezetők: A Wizz Air kiemelkedő teljesítménye

Idén immár másodízben vizsgálta az Uniomedia kutatása a pénzügyi vezetők LinkedIn-aktivitását és eredményességét. Követőszám szerint az első helyen Ian Malin, a Wizz Air pénzügyi igazgatója, a másodikon pedig Daria Dodonova, a Telekom pénzügyi vezérhelyettese végzett - utóbbi a tavalyi negyedik helyről lépett kettőt előre. Új szereplő a listán Felsmann Balázs (Hungaropharma) és Matteo Consalvi (Unicredit), de bekerült a top 5-be Székely Ákos (MOL) is. Az engagementeket nézve Daria Dodonova (Telekom), Matteo Consalvi (Unicredit), Felsmann Balázs (Hungaropharma), Achim Grewe (Audi Hungária) és Silke Janz (Penny) a sorrend a pénzügyesek között.

A hazai LinkedIn-közösségben továbbra is találni olyan felsővezetőket, akik a top 50 vállalat vezetőinél is hatékonyabb jelenléttel rendelkeznek. A kiemelkedően teljesítők közé tartozik például Joó István, a Külgazdasági- és Külügyminisztérium alatt működő HIPA - Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója, aki tavaly 9339 követővel az egyik legszélesebb táború vezető volt, idénre pedig ezt a kimagasló számot is megduplázva 18 ezer fölé növelte a követői számát. De látványos Gazsi Zoltán, az Eisberg Magyarország vezérigazgatójának eredménye is, aki 13 ezer követőről húszezer fölé bővítette a táborát.

A vizsgált ötven nagyvállalat az Opten legújabb, 2023-as árbevétel alapú rangsorából származik, továbbá a kommunikációs ügynökség a hazai kereskedelmi bankok vezetőit is bevonotta az elemzésbe. A kutatásban részt vevő cégek vezérigazgatói összesen 61 ezer követővel rendelkeznek, míg a HR-vezetők követőtábora 73 ezer főt számlál. A kommunikációs és marketingvezetők körében ez a szám 52 ezer, azonban a pénzügyi vezetők esetében ez a szám még 30 ezer alatt marad.

Hogy áll a helyzet a környéken?

Idén először készült el a regionális nagyvállalati toplista a Rothman&Roman, az Uniomedia anyavállalatának közreműködésével. Ez a lépés a három évnyi munka gyümölcse, amely során a magyar ügynökség alaposan megvizsgálta a legnagyobb magyar cégeknél dolgozó felsővezetők LinkedIn-profiljait.

A cseh Klaus Zellmer, aki a Skoda élén áll, szinte ötször annyi követővel büszkélkedhet, mint a Magyarországon a legjobbnak tartott Kékesi Sándor, aki a Jabilnál tevékenykedik. A vezetők által közzétett posztokra adott reakciók terén azonban a helyzet más. Itt a legnagyobb népszerűségnek örvendő vezetők nem mutatnak olyan kiugró eltéréseket a többiektől, és az összkép alapján nem láthatóak jelentős különbségek, ellentétben a követők számával.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Related posts